O projekte

  Naša škola sa intenzívne zaujíma o projekty Comenius.Motivuje nás zaiste aj úspešný projekt  Európske záhrady (2008 - 2010). V tomto roku sme sa zúčastnili prípravnej návštevy v portugalskom meste Porto a spolupracovali sme s ôsmimi školami z rôznych krajín na príprave projektu Klimatické zmeny tam, kde žijem, tam, kde bývam...  

  BERÚC NA VEDOMIE globálne otepľovanie a ľudskú zodpovednosť za tieto poruchy, politickí predstavitelia začali politiku boja:viď. Kjótsky protokol. Táto politika sa predsa len nezaobíde bez delenia  na priemyselné krajiny, neochotné ohroziť svoj rastový model, a južné krajiny, znepokojené strachom o svoje rozvojové projekty.
  Zmena klímy je celosvetový problém postihujúci ekosystémy  a ľudskú spoločnosť rôznymi spôsobmi, ako aj v rôznej miere.
Vzdelávanie a výchova v oblasti"klimatických zmien" sú dôležité preto, aby naučili  prispôsobiť sa a  zmierniť ich následky, je jedným z najnaliehavejších problémov trvalo udržateľného rozvoja a kľúčovou témou výchovno-vzdelávacích podujatí. V našom projekte sa venujeme vzdelávaniu v oblasti zmeny klímy, aby žiaci mohli robiť informované a zodpovedné rozhodnutia, prejsť od pasívneho vedomia k zmene správania a urobiť z "udržateľného" správania každodenný zvyk .
  Vypracovanie osvedčených postupov a inovatívnych výučbových materiálov v oblasti výchovy ku klimatickým  zmenám, je nevyhnutnou súčasťou stratégie vyhovieť naliehavejším vzdelávacím potrebám budúcej generácie. Žiaci si uvedomia, že tieto zmeny nie sú nič abstraktné, ale majú skutočný vplyv na prírodu a  priamo vplývajú  na ľudí. Činnosti súvisiace so zmenou klímy a s edukáciou k trvalo udržateľnému rozvoju  majú mnoho podôb aplikovaných na rôzne vyučované témy  a zručnosti,  partneri majú teda stanovený vlastný  vzdelávací program, kde  rozvoj pedagogických  materiálov bude jednou z hlavných činností .

    
  Do multilaterálneho projektu Comenius - Klimatické zmeny, tam, kde žijem, kde bývam...sa zapojili školy z Prahy v Českej republike, z Tallina v Estónsku,z Blagoevgradu v Bulharsku, z mesta Roman v Rumunsku, zo Sainte-Anne vo Francúzsku-Guadeloupe, z Paredes v Portugalsku, z Orihuely v Španielsku, z Kastorie v Grécku, z Contigliana v Taliansku, z Humenného na Slovensku a dobrovoľníci-učitelia zo školy v Charlesroi v Belgicku.

  Z našej školy sú do projektu zapojení žiaci zo 7. a 8. ročníka, ale do aktivít projektu sa zapájajú aj žiaci z ostatných ročníkov a aj naši žiaci z prvého stupňa. Z učiteľov je koordinátorkou projektu Mgr. Agnesa Grecová, zapojení sú aj Mgr. Jana Bačovčinová (zástupkyňa riaditeľa školy pre 2. stupeň), Mgr. Antónia Bičková, Mgr. Ivana Čepová, Mgr. Peter Fedorišin, Mgr. Eva Habalová, Mgr. Jaroslava Petíková a Mgr. Ľuba Popíková.














Résumé 


Prenant acte du réchauffement climatique et de la responsabilité humaine dans ces dérèglements, les dirigeants politiques ont initié une politique de lutte: le protocole de Kyoto. Cette politique n'est toutefois pas sans diviser les pays industrialisés, peu enclins à remettre en cause leur modèle de croissance, et les pays du Sud inquiets pour leurs projets de développement.

Le changement climatique est un enjeu planétaire affectant les écosystèmes et les sociétés humaines, de différentes façons et à des degrés divers.
L’éducation au «changement climatique» pour apprendre à s’adapter et en atténuer les effets, est l’un des défis les plus urgents en matière de développement durable et un thème d’action clé pour l'éducation. Dans notre projet, nous travaillons sur l’éducation au changement climatique pour permettre aux élèves de prendre des décisions éclairées et responsables, de passer d’une conscience passive à un changement de conduite et de faire des comportements durables une habitude au quotidien.
L’élaboration de bonnes pratiques et de matériels pédagogiques innovants en matière d’éducation au changement climatique est une composante essentielle de la stratégie pour répondre aux besoins éducatifs urgents de la prochaine génération.
Les élèves se rendront compte que ces changements n'ont rien d'abstraits mais ont un réel impact sur la nature et exercent une influence directe sur les hommes.
Les activités liées au changement climatique et à l’éducation au développement durable présentent de nombreuses facettes appliquées à divers sujets et savoir-faire enseignés, les partenaires ont donc défini un programme éducatif propre où le développement de matériels pédagogiques sera l’une des activités principales.




Taking note of global warming and human responsibility in these disorders, political leaders have initiated a policy of struggle: the Kyoto Protocol. This policy is not without dividing industrialized countries reluctant to jeopardize their growth model, and the South worried about their development projects.


Climate change is a global issue affecting ecosystems and human societies in different ways and to varying degrees.
Education "climate change" to learn to adapt and mitigate the effects, is one of the most urgent challenges of sustainable development and a key theme of action for education. In our project we are working on climate change education to enable students to make informed and responsible decisions, to move from a passive awareness to change behavior and make sustainable behavior a habit every day.
The development of best practices and innovative teaching materials in the field of climate change education is an essential component of the strategy to meet the pressing educational needs of the next generation.
Students will realize that these changes have nothing abstract but have a real impact on the nature and have a direct influence on men.
Activities related to climate change and sustainable development education have many facets applied to various subjects and skills taught, the partners have defined a specific educational program where the development of educational materials will be one of the main activities.





BERÚC NA VEDOMIE globálne otepľovanie a ľudskú zodpovednosť za tieto poruchy, politickí predstavitelia začali politiku boja: viď. Kjótsky protokol. Táto politika sa predsa len nezaobíde bez delenia  na priemyselné krajiny, neochotné ohroziť svoj rastový model, a južné krajiny, znepokojené strachom o svoje rozvojové projekty.
Zmena klímy je celosvetový problém postihujúci ekosystémy  a ľudskú spoločnosť rôznymi spôsobmi, ako aj v rôznej miere.
Vzdelávanie a výchova v oblasti"klimatických zmien" sú dôležité preto, aby naučili  prispôsobiť sa a  zmierniť ich následky, je jedným z najnaliehavejších problémov trvalo udržateľného rozvoja a kľúčovou témou výchovno-vzdelávacích podujatí. V našom projekte sa venujeme vzdelávaniu v obligates zmeny klímy, aby žiaci mohli robiť informované a zodpovedné rozhodnutia, prejsť od pasívneho vedomia k zmene správania a urobiť z "udržateľného" správania každodenný zvyk .
Vypracovanie osvedčených postupov a inovatívnych výučbových materiálov v oblasti výchovy ku klimatickým  zmenám, je nevyhnutnou súčasťou stratégie vyhovieť naliehavejším vzdelávacím potrebám budúcej generácie.
Žiaci si uvedomia, že tieto zmeny nie sú nič abstraktné, ale majú skutočný vplyv na prírodu a  priamo vplývajú  na ľudí..
Činnosti súvisiace so zmenou klímy a s edukáciou k trvalo udržateľnému rozvoju  majú mnoho podôb aplikovaných na rôzne vyučované témy  a zručnosti,  partneri majú teda stanovený vlastný  vzdelávací program, kde  rozvoj pedagogických  materiálov bude jednou z hlavných činností .

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára