BERÚC NA VEDOMIE globálne otepľovanie a ľudskú zodpovednosť za tieto poruchy, politickí predstavitelia začali politiku boja:viď. Kjótsky protokol. Táto politika sa predsa len nezaobíde bez delenia na priemyselné krajiny, neochotné ohroziť svoj rastový model, a južné krajiny, znepokojené strachom o svoje rozvojové projekty.
Zmena klímy je celosvetový problém postihujúci ekosystémy a ľudskú spoločnosť rôznymi spôsobmi, ako aj v rôznej miere.
Vzdelávanie a výchova v oblasti"klimatických zmien" sú dôležité preto, aby naučili prispôsobiť sa a zmierniť ich následky, je jedným z najnaliehavejších problémov trvalo udržateľného rozvoja a kľúčovou témou výchovno-vzdelávacích podujatí. V našom projekte sa venujeme vzdelávaniu v oblasti zmeny klímy, aby žiaci mohli robiť informované a zodpovedné rozhodnutia, prejsť od pasívneho vedomia k zmene správania a urobiť z "udržateľného" správania každodenný zvyk .
Vypracovanie osvedčených postupov a inovatívnych výučbových materiálov v oblasti výchovy ku klimatickým zmenám, je nevyhnutnou súčasťou stratégie vyhovieť naliehavejším vzdelávacím potrebám budúcej generácie. Žiaci si uvedomia, že tieto zmeny nie sú nič abstraktné, ale majú skutočný vplyv na prírodu a priamo vplývajú na ľudí. Činnosti súvisiace so zmenou klímy a s edukáciou k trvalo udržateľnému rozvoju majú mnoho podôb aplikovaných na rôzne vyučované témy a zručnosti, partneri majú teda stanovený vlastný vzdelávací program, kde rozvoj pedagogických materiálov bude jednou z hlavných činností .
Do multilaterálneho projektu Comenius - Klimatické zmeny, tam, kde žijem, kde bývam...sa zapojili školy z Prahy v Českej republike, z Tallina v Estónsku,z Blagoevgradu v Bulharsku, z mesta Roman v Rumunsku, zo Sainte-Anne vo Francúzsku-Guadeloupe, z Paredes v Portugalsku, z Orihuely v Španielsku, z Kastorie v Grécku, z Contigliana v Taliansku, z Humenného na Slovensku a dobrovoľníci-učitelia zo školy v Charlesroi v Belgicku.
Z našej školy sú do projektu zapojení žiaci zo 7. a 8. ročníka, ale do aktivít projektu sa zapájajú aj žiaci z ostatných ročníkov a aj naši žiaci z prvého stupňa. Z učiteľov je koordinátorkou projektu Mgr. Agnesa Grecová, zapojení sú aj Mgr. Jana Bačovčinová (zástupkyňa riaditeľa školy pre 2. stupeň), Mgr. Antónia Bičková, Mgr. Ivana Čepová, Mgr. Peter Fedorišin, Mgr. Eva Habalová, Mgr. Jaroslava Petíková a Mgr. Ľuba Popíková.
Résumé
Prenant acte du
réchauffement climatique et de la responsabilité humaine dans ces dérèglements,
les dirigeants politiques ont initié une politique de lutte: le protocole de
Kyoto. Cette politique n'est toutefois pas sans diviser les pays industrialisés,
peu enclins à remettre en cause leur modèle de croissance, et les pays du Sud
inquiets pour leurs projets de développement.
Le changement
climatique est un enjeu planétaire affectant les écosystèmes et les sociétés
humaines, de différentes façons et à des degrés divers.
L’éducation au
«changement climatique» pour apprendre à s’adapter et en atténuer les effets,
est l’un des défis les plus urgents en matière de développement durable et un
thème d’action clé pour l'éducation. Dans notre projet, nous travaillons sur
l’éducation au changement climatique pour permettre aux élèves de prendre des
décisions éclairées et responsables, de passer d’une conscience passive à un
changement de conduite et de faire des comportements durables une habitude au quotidien.
L’élaboration de
bonnes pratiques et de matériels pédagogiques innovants en matière d’éducation
au changement climatique est une composante essentielle de la stratégie pour
répondre aux besoins éducatifs urgents de la prochaine génération.
Les élèves se
rendront compte que ces changements n'ont rien d'abstraits mais ont un réel
impact sur la nature et exercent une influence directe sur les hommes.
Les activités liées au changement climatique et à
l’éducation au développement durable présentent de nombreuses facettes
appliquées à divers sujets et savoir-faire enseignés, les partenaires ont donc
défini un programme éducatif propre où le développement de matériels
pédagogiques sera l’une des activités principales.
Taking note
of global warming and human responsibility in these disorders, political
leaders have initiated a policy of struggle: the Kyoto Protocol. This policy is
not without dividing industrialized countries reluctant to jeopardize their
growth model, and the South worried about their development projects.
Climate
change is a global issue affecting ecosystems and human societies in different
ways and to varying degrees.
Education
"climate change" to learn to adapt and mitigate the effects, is one
of the most urgent challenges of sustainable development and a key theme of
action for education. In our project we are working on climate change education
to enable students to make informed and responsible decisions, to move from a
passive awareness to change behavior and make sustainable behavior a habit
every day.
The
development of best practices and innovative teaching materials in the field of
climate change education is an essential component of the strategy to meet the
pressing educational needs of the next generation.
Students
will realize that these changes have nothing abstract but have a real impact on
the nature and have a direct influence on men.
BERÚC NA VEDOMIE globálne otepľovanie a ľudskú zodpovednosť
za tieto poruchy, politickí predstavitelia začali politiku boja: viď. Kjótsky
protokol. Táto politika sa predsa len nezaobíde bez delenia na priemyselné krajiny, neochotné ohroziť
svoj rastový model, a južné krajiny, znepokojené strachom o svoje rozvojové
projekty.
Zmena klímy je celosvetový problém postihujúci
ekosystémy a ľudskú spoločnosť rôznymi
spôsobmi, ako aj v rôznej miere.
Vzdelávanie a výchova v oblasti"klimatických
zmien" sú dôležité preto, aby naučili
prispôsobiť sa a zmierniť ich
následky, je jedným z najnaliehavejších problémov trvalo udržateľného rozvoja a
kľúčovou témou výchovno-vzdelávacích podujatí. V našom projekte sa venujeme
vzdelávaniu v obligates zmeny klímy, aby žiaci mohli robiť informované a
zodpovedné rozhodnutia, prejsť od pasívneho vedomia k zmene správania a urobiť
z "udržateľného" správania každodenný zvyk .
Vypracovanie osvedčených postupov a inovatívnych výučbových
materiálov v oblasti výchovy ku klimatickým
zmenám, je nevyhnutnou súčasťou stratégie vyhovieť naliehavejším
vzdelávacím potrebám budúcej generácie.
Žiaci si uvedomia, že tieto zmeny nie sú nič abstraktné, ale
majú skutočný vplyv na prírodu a priamo
vplývajú na ľudí..
Činnosti súvisiace so zmenou klímy a s edukáciou k trvalo
udržateľnému rozvoju majú mnoho podôb
aplikovaných na rôzne vyučované témy a
zručnosti, partneri majú teda stanovený
vlastný vzdelávací program, kde rozvoj pedagogických materiálov bude jednou z hlavných činností .
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára